Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Szczecin: Priorytety na najbliższe lata – dokończenie szybkiego tramwaju i remonty torowisk

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-06-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr, transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Szczecin: Priorytety na najbliższe lata – dokończenie szybkiego tramwaju i remonty torowisk
Władze Szczecina planują w obrębie unijnej perspektywy 2014-2020 m.in. dokończyć budowę szybkiego tramwaju oraz przeprowadzić II etap modernizacji torowisk. Niezależnie od planów miasta na liście w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych są też utworzenie Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej oraz zakup taboru autobusowego.

Obecnie trwa I etap budowy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Jego głównym elementem jest nowa, prawie 4-kilometrowa trasa pomiędzy pętlą „Basen Górniczy” i tymczasową pętlą „Turkusowa”. Projekt SST wiąże się również z przebudową istniejących tras: m.in. od Mostu Długiego na Odrze do Basenu Górniczego powstaje wspólny pas autobusowo-tramwajowy. Według stanu na koniec kwietnia br., wykonano ok. 40% wszystkich prac, w tym ok. 80% prac mostowych. Zakończenie I etapu SST planowane jest na wiosnę 2015 r.

W perspektywie 2014-2020 planowane jest dokończenie SST, poprzez budowę 2,5 kilometrowego odcinka pomiędzy pętlą Turkusowa i dzielnicą Kijewo.

Innym projektem, który władze Szczecina planują zrealizować w rozpoczętej perspektywie unijnego finansowania, to II etap przebudowy torowisk tramwajowych. W ramach trwającego obecnie I etapu, który rozpoczął się jesienią 2013 r., wyremontowanych zostanie w sumie 20 km torów (z ponad 110 km, które liczy szczecińska sieć tramwajowa) oraz zajezdnia w al. Wojska Polskiego. Należy się spodziewać, że zakres prac w II etapie będzie podobny: koszt I etapu przebudowy torowisk wynosi 222 mln zł netto, a w „Planie zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla miasta Szczecin na lata 2013-2025” na II etap przebudowy torowisk zapisano 200 mln zł.

Władze Szczecina planują także w obrębie perspektywy 2014-2020 dalsze zakupy niskopodłogowego taboru tramwajowego. W ramach perspektywy 2007-2013 Szczecin kupił, w dwóch etapach, w sumie 28 tramwajów niskopodłogowych. Ich dostawy trwają sukcesywnie od 2010 r. i zakończą się w tym roku.

Więcej na portalu Transport-Publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5